Schoolraad

De schoolraad is samengesteld uit vertegenwoordigers van de leerkrachten, de ouders en de lokale gemeenschap.
Hun bevoegdheden in een notendop:
De schoolraad kan uit eigen beweging een advies uitbrengen over aangelegenheden die personeel, leerlingen of ouders aanbelangen, evenals over de algemene organisatie en werking van de school.
De schoolraad is verplicht advies te geven op verzoek van het schoolbestuur inzake een aantal vastliggende onderwerpen met betrekking tot het schoolgebeuren.

Communicatie met de ouders:
De verslagen van de schoolraad zullen ter inzage liggen bij de directeur en bij de voorzitter.
De ouders kunnen punten of ideeën die hen bezighouden en die in verband staan met het schoolgebeuren doorspelen aan één van de leden ten laatste
2 dagen voor de vergadering. Deze punten komen dan op het agenda te staan van de volgende vergadering.

Leerkrachten

Van Eggelen Isabel (juf 1ste kleuterklas A)
isabel.vaneggelen@sfsburst.be

Van den Bossche Leen (juf 1ste leerjaar A)
leen.vandenbossche@sfsburst.be

Naudts Sanne (mama van Jasper 4L en Florian 2L) -> voorzitter
sanne_naudts@outlook.com

Vanderstappen Lien (mama van Lizette 4L - Suzanne 3L - Odille 1L)
lien_vanderstappen@hotmail.com

Lokale gemeenschap

Van Wijnendaele Marleen (oma van Jitte 4L)
marleenvanwijnendaele@gmail.com

Van der Bracht Jelte (oud-leerling van de school)
jelte.vanderbracht@hotmail.com

Verslag vergadering 19 oktober 2021

• Het leerlingenaantal werd besproken. Er zijn dit schooljaar 100 kleuters en 192 kinderen in de lagere school. De meeste klassen hebben we kunnen ontdubbelen, zelfs voor lichamelijke opvoeding.
  • Op het vlak van corona zijn we blij dat we op een normale manier het schooljaar kunnen starten. De maatregelen die van kracht zijn blijven we opvolgen.
  • De prioriteiten werden besproken.
  • De eerste plannen voor de herinrichting van het aangekochte gebouw 'Caractère' worden uitgewerkt.

Verslag vergadering 29 maart 2022

• De plannen voor de nieuwe kleuterafdeling in het Caractère-gebouw zijn zo goed als rond. De hoop is in september 2023 daar de kleuters te kunnen verwelkomen.
  • We blijven verden inzetten op de veiligheid aan de schoolpoort. We rekenen hierbij nog steeds op de hulp van de ouders en grootouders van de kinderen.
  • De dagelijkse schoolwerking werd toegelicht.

Verslag vergadering 17 mei 2022

• De nieuwigheden voor in de schoolbrochure werden besproken.
  • Door de algemene stijging van de levenskost zullen ook de prijzen voor bijvoorbeeld maaltijden en opvang worden aangepast. De exacte prijzen zullen later meegedeeld worden.
  • De verlofdagen en pedagogische studiedagen werden overlopen.
  • De prioriteiten en het budget voor volgend schooljaar werd besproken. Er werd bekeken welke werken eventueel zouden kunnen worden uitgevoerd.
  • De eerste levering van laptops in het kader van de digisprong is aangekomen.

Verslag vergadering 18 oktober 2022

• Het leerlingenaantal gaat in stijgende lijn.
  • De klasverdeling, prioriteiten en infrastructuur werden besproken.
  • De veiligheid aan de schoolpoort werd besproken. Met de werken aan de Gentsestraat is de situatie verre van ideaal. We vragen met aandrang om de blauwe poort zorgvuldig te sluiten en vragen aan de ouders om extra waakzaam te zijn. Er werd advies gevraagd aan het gemeentebestuur en mogelijke opties voor de langere termijn worden bekeken.

Verslag vergadering 31 januari 2023

• Het digitale aanmeldingssysteem voor de inschrijvingen werd besproken.
  • Het leerlingenaantal en de wijzigingen binnen het personeel werden overlopen.

Verslag vergadering 2 mei 2023

• De welgekomen extra instaplestijden maakten enkele verschuivingen mogelijk in de kleuterafdeling.
  • De eerste keer digitaal aanmelden voor nieuwe inschrijvingen verliep vlot.
  • De veiligheid aan de schoolpoort kwam aan bod. We rekenen op de (groot)ouders om die veiligheid mee te realiseren.
  • De verlofdagen en pedagogische studiedagen voor schooljaar 2023-2024 werden voorgesteld en goedgekeurd.
  • De besproken punten op de onderwijsraad (scholen Erpe-Mere) en het comité Preventie/CPBW werden overlopen.

Verslag vergadering 20 juni 2023

• Nieuwigheden in schoolreglement werden besproken.
  • Bespreken van het voorstel van het lestijdenpakket voor het schooljaar 2023-2024.
  • Advies gevraagd rond aanpassen dagindeling schooldag (begin- en einduur blijven ongewijzigd).

Verslag vergadering 17 oktober 2023

• We zijn blij met een lichte stijging in het leerlingenaantal.
  • De klasverdeling werd besproken.
  • De heraanleg van de parking aan de school lijkt een positieve invloed te hebbben op de veiligheid aan de schoolpoort. In de Onderwijsraad (scholen Erpe-Mere) komt de veiligheid steeds aan bod.
  • De werken in Caractère (nieuwe kleuterblok) zijn gestart en lopen vlot.
  • De nieuwe schooluren worden als positief ervaren, zowel door het schoolteam als de leerlingen.

Verslag vergadering 20 februari 2024

• Bij de kleuters zijn een aantal wijzigingen geweest n.a.v. de instaplestijden.
  • De schoolraad gaf advies rond de geplande bevraging van ouders en leerlingen. We bespraken de resultaten van de bevragingen bij het Kinderparlement en de leerkrachten (WellBE).
  • De werken in Caractère (nieuwe kleuterblok) verlopen volgens planning.
  • Het integriteitsbeleid werd besproken en is beschikbaar op de website van de school.