I�igo

Beste ouder(s)

We danken jullie voor het vertrouwen dat jullie stellen in onze school. Het schoolbestuur van Iñigo, de directie en het schoolteam engageren zich elke dag om
in een goede verstandhouding samen met jullie, opvoeding en onderwijs waar te maken voor en met je kind.

Onze school heeft in 2017 samen met een aantal andere scholen uit de regio Aalst de krachten gebundeld onder de vlag van Iñigo, Ignatiaanse scholen.
De samenwerking binnen één schoolbestuur schept nieuwe en betere kansen op het vlak van pedagogisch beleid en maakt dat de middelen daarvoor krachtiger en in samenspraak ingezet kunnen worden.

De schoolbrochure laat jullie kennis maken met de pedagogische visie van de school, het Ignatiaans opvoedingsproject. Verder vinden jullie
het schoolreglement dat jullie in alle openheid een inzicht biedt in de wettelijke bepalingen i.v.m. het onderwijs én met de afspraken die in de school gelden.

De engagementsverklaring nodigt jullie uit om deze afspraken te ondertekenen. Een akkoordverklaring is nodig om in te kunnen schrijven op de school.
Bij het niet naleven van de afspraken, kan de school de ouders hierop aanspreken. Vanzelfsprekend kunnen jullie als ouder ook de school aanspreken op
de gemaakte afspraken. Als schoolbestuur nodigen we ouders, leerlingen en schoolteam uit om steeds te kiezen voor verbindende communicatie.
Bij vragen of problemen rond concrete afspraken kiezen we dus uitdrukkelijk voor dialoog.

Graag werken we met jullie samen aan het ontwikkelings- en leerproces van je kind en willen we partners zijn in de opvoeding.
We willen een degelijke opleiding aanbieden en kiezen er uitdrukkelijk voor om die te verrijken met een brede menselijke vorming.
Extra aandacht en inzet willen we daarbij schenken aan die kinderen en jongeren die het om één of andere reden moeilijk hebben of kansen missen.

We wensen jullie een fijn schooljaar toe.

Bezoek hier de website voor meer info.